jun 04 2017

Husk det nu!

At tilmelding til Furesøkonkurrencen skal ske senest på fredag d. 9. juni kl. 15.00 til bådprotokollen i Hvidovre Sport. Tlf. 36 75 13 15.

Konkurrencen er nok Danmarks ældste eksisterende fiskekonkurrence, der blev afholdt første gang i 1919. I Lystfiskeri-Tidende for juni 2017 står at det er d. 114. og det her helt rigtigt. Det skyldes nemlig, at man i 1920´erne og 1930´erne også afholdt en konkurrence om efteråret. Den blev faldt dog efterhånden ud af “fiskekalenderen”, da konkurrencen blev afholdt på søndage og da det samtidig den gang var store konfirmationstid, så “kolliderede” konkurrencen med konfirmationen. Her vandt konfirmationen.

Konkurrencen er sidenhen derfor kun blevet afholdt en gang årligt i juni måned. Denne gang sker det undtagelsesvis en søndag, ligesom konkurrencentiden i år er blevet beskåret med en time.

Har man som nyt medlem ikke tidligere deltaget kan vi kun opfordre til tilmelding. Det er rigtig hyggeligt og den efterfølgende sammenkomst på Holte Stationen med præmieoverrækkelse er også fornøjelig.

Se mere om tilmelding og konkurrenceregler HER.

Mogens Jensen med en flot aborre på 1,420 kg. Mogens vandt aborreklassen i 2015. Furesøpokalen var der dog en anden der løb med!