Sådan tilmelder du en præmiefisk.

Pr. 1. januar 2024 træder nye regler for præmiefisk i kraft. Du kan læse om de nye regler HER

For fisk fanget i 2023 gælder nedenstående regler:

Har du fanget en fisk, som vejer mindstevægten eller over i reglementets § 63 kan du anmelde den her. Send en mail til medaljefisk@lystfiskeriforeningen.dk

Anmeldelsen, der skal være “præmiefisk-registratoren” i hænde senest 14 dage efter fangsten, skal indholde følgende oplysninger:

• Navn.
  • Medlemsnummer.
  • Dato for fangsten.
  • Fiskeart.
  • Fiskevand. (skal være LF-vand)
  • Fangstmetode.
  • Vægt.

Desuden skal der opgives navnet på et vidne samt vidnets telefonnummer. Hvis du allerede har tilmeldt en præmiefisk og fanger en ny præmiefisk af samme art, men et mindre eksemplar, så stiller vi ikke krav om et vidne, da det kun er din års største fisk indenfor samme art, som giver medalje. Fisk der anmeldes senere end 14 dage efter fangsten afvises.

Du kan læse hele regelsættet om tilmelding af præmiefisk HER.

Med anmeldelsen skal følge et foto som kan anvendes enten her på hjemmesiden eller i Lystfiskeri-Tidende. Fotoet vedhæftes mailen som vedhæftet fil. Det skal være den originale fil, da nedskalerede filer er grynede. Fotos der fremsendes som en del af en mail kan ikke anvendes. Fotoet skal naturligvis være med den dygtige fisker.

Bemærk!

Selvom du fanger en fisk der ikke lige overholder mindstevægten for at erhverv en medalje, vil vi alligevel gerne høre din historie, hvis du vil dele den med os. Send i stedet beretningen til: hjemmeside@lystfiskeriforeingen.dk