Far Niels med børn på fisketur!

Eller mere korrekt, børn med far Niels på fisketur

– med familien Boes på Furesøen

Efter en “nultur” og diverse problemer med at fange agn, få båden til at blive på sin plads og al mulig andet “Øff”, proklamerede far Niels i 2013 at ”nu var det slut med at tage på natfiskeri alene”.

Derfor inviterede Anders og jeg vores far med på sandarttur på Furesøen. Efter lidt betænkningstid kom far Niels frem til at han gerne ville med. Og det var ikke en dårlig beslutning. Det blæste godt, men vi var så heldige at fange noget agn rimelig hurtigt, og så var det med at komme ud på den udsete fiskeplads. Vi havde ikke ligget stille mange minutter før der var bud efter far Niels. Det blev til en fin gedde. Omkring kl. 20 var der bud efter ham igen, og denne gang blev det til en flot sandart på 6,10 kg. Far Niels fik endnu et par gedder, men synes så det var en af os ungers tur. Anders var stadig i hopla over sin store art på 8,10 så han lod søster tage næste fisk. Det var også en fin sandart på 6,40 kg. Så der var stor glæde i båden. Resten af natten gav ”kun” gedder, 11 stk. i alt.

Alt i alt en kanon familietur på Furehavet.

Anders og Signe Boes.

Far Niels med fin sandart på 6,10 kg. Det hvide pandebånd er en gåde. Er det fordi Niels har det "hvide bånd i sandartfiskeri" eller er det en forbinding fordi han "nikker" sandarten en "skalle"?
Far Niels med fin sandart på 6,10 kg. Det hvide pandebånd er en gåde. Er det fordi Niels har det “hvide bånd i sandartfiskeri” eller er det en forbinding fordi han “nikker” sandarten en “skalle”?
Storesøster Signe med sin sandart fra turen. 6,40 kg er en flot sandart, men der er langt op lillebrors års største på 8,1 kg.