Flot aborre fra Esrum Sø

Bestyrelsen afholdt lørdag d. 22. september sin årlige tur til Esrum Sø. Det er først og fremmest en fisketur, hvor det drejer sig om at fiske og ikke om alt det praktiske der foregår i LF. Det har bestyrelsen resten af årets 360 dage til.

Vores overinspektør, der til daglig holder styr på stationer og materiel, har virkeligt tag på Esrum Sø og søens store aborrer. Det beviste ham med alt tydelighed, da en fangede en præmieaborre på ikke mindre end 1.530 gram. For de øvrige medlemmer af bestyrelsen blev det til mindre aborrer samt nogle gedder op til 5 kilo. Som formand Bent plejer at udtrykke sig med glimt i øjet: ”Vi skal kontrollere om søen kan godkendes til medlemmerne for det kommende år, og det kan den”.

Vejret var trods metrologerne varsler acceptabelt, selvom nogle heftige byger undervejs gjorde det noget vådt.  Som ekstra tilgift fik vi et glimt af 2 havørne. Jo! – Der sker noget på Esrum. Både over og under vandet.

De flotte aborrerne fra Esrum Sø. Det beviste overinspektøren atter engang.