Furesøgedde på 7,8 kg.

Brian Kristensen med en flot gedde fra Furesøen. 7,8 kg vejede “damen”.

Vores medlem Brian Kristensen har sendt os en lille historie om en tur på Furesøen her i oktober sammen med sønnen Zander. Det blev til 8 flotte gedder med største på 7,8 kg. En rigtig smuk gedde i god kondition. Sønnen Zander var mere til aborrerne og fangede 20 stykker op til cirka 400 gram. Mest bemærkelsesværdigt var dog Zanders fangst af en sandart på 25 centimer. Noget der lover godt for de kommende år, hvor vi vist er mange der har gået rundt og spekuleret på om sandarten i Furesøen var helt væk. Det er det gudskelov ikke, og et eksemplar på 25 centimeter indikerer måske at om ganske føje år, er der masser af sandarter i Furesøen. Vi tør kun håbe.

Tak til Brian for at dele sine oplevelser med os. Vi kan kun opfordre til at endnu flere medlemmer deler deres oplevelser på vore søer med os. Det behøver ikke at være drabelige beretninger om kæmpefisk, men små sjove beretninger om ganske almindelige hændelser ude på vandet er lige så gode.