Husk det nu!

Hvis du alligevel ikke skal benytte din booking, så husk at annullere din den, så et andet medlem får mulighed for at benytte båden.

Det er et tilbagevende problem, at en hel del medlemmer ikke annullerer de bookinger, som de af den ene eller anden årsag ikke benytter. Bestyrelsen har adskillige gange påtalt problemet, men nu melder også flere medlemmer sig på banen og opfordrer til at der gøres noget.

Mark Buch Jørgensen har blandt andet sendt denne opsang:

Der er desværre alt for mange som stadig glemmer, at afbestille deres både i booking systemet, når de ikke anvendes. Det er træls. Både for medlemmerne men også for bestyrelsen og inspektører. Simple stikprøve kontroller har vist, at problemet er omfangsrigt og det er brand ærgerligt for dem der ikke kan komme ud og fiske når de vil – særligt i top sæsonen op til og efter geddelegen.

At glemme at afbestille en båd kan ske for alle – og det gør det. Men prøv nu at huske på, at et andet medlem måske kunne have været på fisketur på personens fridag – også selvom det blæser meget”.

Vi kan ikke være uenig med Mark i hans betragtninger. Når vi under den nuværende krise kan finde ud af at holde 2 meters afstand, så kan vi vel også finde ud at at annullere en bookning.

Bestyrelsen har ingen ønsker om at optræde som sure politibetjente, men det kan blive resultatet, hvis ikke der sker en reduktion i antallet af bookninger, som ikke benyttes.

Husk på at du giver et andet medlem, en fiskekammerat, mulighed for at komme ud. Hvis det var dig, ville du også blive glad. Og der ikke noget som at gøre andre glade.

Der er ikke noget mere ærgerligt, at se hele flåden booket og liggende i havnen, når man gerne vil en tur på søen.