Hyggelig aften – begrænset købelyst!

Interessen for de fremlagte effekter fejlede ikke noget. Det var mere købelysten det kneb med. I retfærdighedens navn skal det dog siges, at René Letvad som vanligt ikke kunne modstå fristelsen og købte noget.

Årets grejauktion blev en af de mere stille. Selve omsætningen nåede ikke tidligere tiders højder, og fremmødet af heller ikke stort. Kun omkring 50 medlemmer var mødt frem. Måske var vi i stærk konkurrence med en vigtig håndboldkamp, men de der valgte håndbolden frem for grejauktionen blev skuffede. Danmark tabte kampen!

Når det er sagt, så havde de fremmødte nogle hyggelige timer, hvor Jørgen Lindstrøm i vanlig munter stil styrede løjerne og ikke mindst hammeren. Det var også noget af et job. De fleste led af LIL (Lim i Lommerne), og var ikke meget for at komme med bud.

Men Jørgen kan noget som auktionarius. Selvom købelysten for det meste var beskeden, så blev alt alligevel solgt, selvom vi måtte helt ned på en flad ”tier”, som aftenens laveste hammerslag. De fleste fremmødte er, så vidt vi ved, også velforsynede med grej, hvorfor det er svært at få de store bud og følelser frem. Virkeligt guf får dog de fleste op på dupperne, og et flot eksemplar af Wesenberg-Lunds bog ”Furesøstudier” fra 1917 fik aftenens største hammerslag på 400 kroner.

Den samlede omsætning løb op i næsten 13.000 kroner, men når det højeste hammerslag er fyrre gange højere end det laveste, så er det også et udtryk for stor variation i de fremlagte effekter. Auktionsudvalget vil derfor overveje hvordan vi kan ændre på engagementet, så kvaliteten af de fremlagte effekter øges. For der er købere til godt grej.