Kan det være svært at vise hensyn?

Åbenbart! må svaret være, når vi hører hvordan medlemmerne gebærder sig ude ved stationerne, men med blot omtanke og lidt sund fornuft, så kan det lade sig gøre, og der skal så lidt til.

På stationen i Sørup ved Esrum Sø, hvor vi for cirka 3 uger siden fik en ny kasse til benzintankene, har nogle medlemmer mere end svært ved at stille tankene på højkant i tankkassen efter brug, til trods for at det er blevet meddelt her på siden.  Vi forsøger derfor en gang til. Tankene placeres på højkant med påfyldningstuden øverst, så eventuelle benzinrester ikke løber ud i kassen.

Desuden skal påfyldning ske i båden eller nede på havnen.

Nogle medlemmer har tillige det indtryk, at alle står tidligt op om morgenen. Morgenstund har ganske vist guld i mund, men når man ankommer tidligt, så vis hensyn til vores nabo, så han ikke generes at høj tale og råb. Vi kender alle det problem, når man ligger med hovedet på edderdunene, og der udenfor står nogle og kagler som høns tidligt om morgenen. Så er det man får tanker om at hente øksen og hugge hovedet af de irriterende høns.  Så selvom man føler sig som “Palle alene i verden”, så er der andre i de omkringliggende beboelser. Vis hensyn – det er helt gratis.

På stationen ved Vinstrup ved Tystrup Sø, hvor der parkeres i rabatten ved nedkørslen til markvejen, skal der også udvises hensyn. Enkelte medlemmer parkerer, så det ikke er muligt for lodsejeren at komme ned af markvejen med sine markredskaber. Der skal være plads til redskaber med en bredde på mindst 7 meter, og det skal respekteres. Husk vi er gæster hos lodsejeren, så husk at vise det fornødne hensyn og kvittere for gæstfriheden, når vi er inviteret indenfor.

I kassen til venstre placeres benzintankene og i kassen til højre ligger årerne. Tankene placeres på højkant – Husk det nu!

Parkering kan ske i rabatten ved nedkørslen. Der skal være mindst 7 meters bredde, så det er mulig at komme ind med landbrugsmaskiner.