Nyt om stationen ved Stege Nor

Så er siden om Stege Nor blevet opdateret med de praktiske oplysninger om stationen.

Samtidig er det blevet besluttet, at demontere motorerne på bådene, således at man fremover selv skal medbringe motorer.På samme måde som på Tissø. Foreningsmotorerne afmonteres ultimo november.

Årsagen er, at der sker for mange skader på motorerne og i høj grad propellerne, fordi der sejles uhensigtsmæssigt på Norets lavvandede områder. Det har medført alt for mange skader.

Skaderne indberettes ikke, og risikoen for at nogle medlemmer kører forgæves er for stor. Samtidig er afstanden til Stege Nor et problem, når der så ofte skal ske reparationer. Det er beklageligt, men den sikreste måde at sikre, at medlemmerne kommer på fisketur, nemlig at de selv medbringer egen motor. Det fungerer på Tissø, og så kan det naturligvis også fungere på Stege Nor.

Samtidig skal vi gøre opmærksom på, at der ikke må hjemtages gedder. Alt skal genudsættes, jfr. bekendtgørelse fra NaturErhvervsstyrelsen. Bekendtgørelsen findes via link på siden om Stege Nor.

Stege
Sådan så propellerne ud på motorerne, da overinspektøren skiftede dem i sidste uge. Man kan undres over, hvordan det er lykkedes, at få slået dem så skæve.