Skiftedag – LF har fået ny formand

Ved generalforsamlingen mandag d. 27. marts takkede LF`s formand Bent F. Laursen af. I 20 år har Bent været en del af LF´s ledelse og heraf d. 17 år som formand. Ved generalforsamlingen var der masser af lovord til den nu forhenværende formand. Både fra bestyrelsen og medlemmerne, men også fra bl.a. Søren Rath fra Ringsted Sportsfiskerforening, som LF gennem mange år har haft en fantastisk godt samarbejde med.

Ved selve generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig og valgte ny formand. Valget faldt på den nu tidligere kasserer, Anders Vernersen, der har en del års erfaring i bestyrelsesarbejdet, så det er en lystfisker som kender LF indefra, som nu sidder i formandsstolen. Ny kasserer blev Ole Clemens Petersen, der fremover vil varetage LF´s økonomiske interesser.

Ved generalforsamlingen blev desuden tidligere bestyrelsesmedlem og mangeårig redaktør af Lystfiskeri-Tidenden, Kaj Nielsen, med stående akklamation og klapsalver udnævnt til æresmedlem. Et fyldigt referat fra generalforsamlingen vil være at finde i juni-udgaven af Lystfiskeri-Tidende.

LF´s nye formand, Anders Vernersen, der bliver d. 15. formand i LF siden 1886. Formænd i LF er langtidsholdbare.
Ole Clemens Petersen er ny kasserer i LF.