125 år ved Vejlesø – Sommer, sol, pølser og koldt øl!

125 år ved Vejlesø – Sommer, sol, pølse og koldt øl!

Overskriften beskriver ikke hele sommeren 2023, men kun i går lørdag d. 19. august, hvor vi fejrede, at det var 125 år siden fremsynede LF ére købte grunden, hvor vores Holte station ligger i dag. Valget af dagen til fejringen var vi heldige med. Sommervejret viste sig fra sin allerbedste side, og det benyttede rigtig mange trofaste medlemmer samt venner af foreningen sig af, ved at smutte forbi og hilse på i anledning af markeringen af “det skarpe hjørne”. Inspektøren Poul Hansen havde også sørget for at stationen fremstod nypudset og skinnede, så det var en fryd.

Bestyrelsen, med Signe Boes som det store “trækdyr”, havde sørget for telt, hvis vejrguderne skulle svigte, en stor dejlig pølsevogn med rigtig gode gourmetpølser, masser af koldt fadøl fra hanen og ikke mindst en helt speciel Holte Pils. Holte Pils var en populær drik, når man så med hvilken hastighed de forlod baren.

Allerede fra kl. 11 var der gæster, og hen over dagen frem til kl. 15 blev der langet dejlige pølser ud fra pølsevognen fra Lejre Mikropølsemageri. Maven hos langt de fleste blev mætte før øjnene, og da pølsevognens lukketid nærmede sig, skulle mange lige have en sidste “pølle”.

Der var taler af vores formand og formanden fra Danmarks Sportsfiskerforbund, Torben Kaas. Der var også gaver til LF, Blandt andet fra vores medlem Heinz Gerhard, som desværre var forhindret i at komme, I hans sted overrakte Per Ekstrøm gaven. Et kuriosum i form at en ramme med ikke færre end 27 gamle LF-medaljer, som var blevet tildelt Axel og Jørgen Lund i første halvdel af det det tyvende århundrede.

Der kommer en nærmere beretning af dagen i oktober nummeret af Lystfiskeri-Tidende, ligesom der er en historie om rammen med de 27 medaljer.