På Buresø (areal 75,6 ha, max. dybde 11,5 m) har LF 2 både.

Inspektør og opsynsmand: Peter Franke Tlf. 50 51 23 96

Fiskeriet

Buresø, en fin lille naturperle, har været i LF regi igennem rigtig mange år. Det oprindelige dybdekort over søen stammer fra 1927 og er lavet af Lystfiskeriforeningens daværende sekretær, Otto Wolff, der opmålte den med håndlod.

Søen har et fint fiskeri efter aborre og gedde og er en populær isfiskesø, når den en sjælden gang er dækket af sikker is.

BureSoe1

Fiskesæsonen

Fiskesæsonen er fra 1. maj til 30. november.

Vejrudsigt for Buresø

Kørselsvejledning

Link til google

Kør ad 207 fra Farum mod Slangerup. Ca. 1 km efter Lynge til venstre mod Krogenlund og derfra til Mørdrupgård, hvor LF stationen er beliggende neden for gården.

Parkering ved siloerne ved gårdens hovedport. Følg markvejen mod vest uden om gården ned til søen. Bådene er beliggende ved lille bådebro, hvor stangkassen mærket LF med rapportbog, årer m.m. også befinder sig. NB! Det er ikke tilladt at køre ned til stationen.

– Der må kun fiskes fra foreningens både. Fiskeri fra land er forbudt.

– Der må kun fiskes med stang og hjul eller løse liner. Dog maksimalt 2 liner pr. person. Fiskeri med net, åleliner, ruser eller andre selvfiskende redskaber er forbudt.

– Agnfisk må ikke medtages fra andre vande.

– Sejlads med el-motor er tilladt.

– Ålefiskeri er kun tilladt med enkeltkrog eller tat.

– Der må ikke bades fra foreningens både eller bådbroen. I stedet henvises til de offentlige badepladser i søens østlige og vestlige ender.

– Foreningens medlemmer skal på anmodning kunne dokumentere medlemskab ved forevisning af kontingentbetaling fra pengeinstitut.

Både

Se i bådoversigt hvilke både der er til rådighed på søen

Broen ved Buresø en tidlig forårsdag. Foto. Thomas Darrell.