Tilbage til Fiskevande

Esrum Sø

På Esrum Sø (areal 1731 ha. max. dybde 22,3 m) har LF 10 både, alle med en forenings motor på. Der er desuden mulighed for at overnatte på stationen, som har 4 sovepladser.

Inspektør: André Weirup Tlf: 40 42 42 85
Opsynsmand: Per B. Larsen  Tlf: 21 93 17 84

Fiskeriet.

EsrumSoe-428x720

Esrum Sø er ikke mindst kendt for en pæn bestand af aborrer, der som aborrer har for vane – trækker en del omring.

Pirkefiskeri efter aborrer er, så vidt vides, en original Esrum-metode, som blev udviklet, fordi aborrerne kan befinde sig på indtil 20 meters dybde efter årstid og vejrforhold.

Geddefiskeriet er også i topklasse på søen. Specielt om foråret kan geddefiskeriet være fint på vestsiden mellem Graverhjørnet og Tevandsbanken over for Sørup Havn.

På østsiden fra Løjtnantens Lysthus nordpå til Kobæk Vig og mellem Kobæk Vig og Skovlundbugten ligger en stribe banker, der kan være givende. Det samme gælder for bankerne syd for Eskehoved og vandet mellem Sandporten i søens nordvestligste hjørne og det nordligste bundgarn på vestsiden under Grib Skov.

Fiskesæsonen

Fiskesæsonen er fra 1. maj indtil islæg. Fra 1. december og til islæg reduceres antallet af både.

Se reglerne om færdsel og fiskeri på søen HER

Kørselsvejledning.

Link til google

– Fra Hillerød-Helsingør Landevejen drejes af mod Sørup. I Sørup Havn ved søens sydende findes LF’s station, Sørupvej 70. Et skilt viser vej til foreningens grund med huse for overnatning (4 køjer) og redskaber som ketsjere m.v. Også rapportbogen er fremlagt her.

Årerne ligger i stangkassen hvorpå der er placeret en åre, og benzintankene skal stilles på højkant som vist på billedet.  Husk med påfyldningsåbningen øverst så benzinen ikke løber ud i kassen. Påfyldning skal ske i båden og ikke på grunden.

I kassen til venstre placeres benzintankene og i kassen til højre ligger årerne.

Medlemmerne bedes udvise hensyn, specielt om sommeren hvor det er varmt, og ikke larme eller tale højt. Vi har naboer der kan sove for åbne vinduer, og det ikke alle der har behov for at blive vækket tidligt af en flok ivrige lystfiskere

– sejlads med foreningsmotorer er tilladt. .Inden anvendelse af foreningens motorer læs om brugen HER.

– Ålefiskeri med stang og snøre er tilladt

Både

Se i bådoversigt hvilke både der er til rådighed på søen.

Klik på billederne for at se i et større format.