Samtlige "Store Champion" mærker samlet på en gang.
Samtlige “Stor Champion” mærker samlet på en gang.

“Store Championer” blev indført i 1894 på foranledning af Julius Schøitt og L.V. Eriksen. Det tildeles det medlem som til enhver tid har fanget det største eksemplar indenfor den pågældende fiskeart. Mærket tilhører foreningen, og ved medlemmets udtrædelse eller død overgår mærket til det medlem som har den næststørste fisk indenfor fiskearten.

Oprindeligt havde man også skalle, brasen, laks og bækørred med, da der ingen regler var om i hvilket fiskevand fisken skulle være fanget. Det er siden ændret nogle gange, ligesom nogle at de oprindelige “Store Champion” mærker er forsvundet. I 2003 besluttede den daværende bestyrelse at anskaffe de manglende mærker, ligesom man fik indført 2 nye fiskearter – knude og søørred.

Nuværende indehavere af “Stor champion”:

Klik på billederne for at se dem i et større format

Senest opdateret april 2020

Art: Vægt: Fiskevand: Navn: Fangstår:
Aborre 2,210 Esrum Sø Mikkel Altmann 2019
Gedde