Bevar fiskebestandene – book en båd!

– og undlad at benytte den!

Den holdning kan man godt tro mange medlemmer har, når man ser hvor mange både, der ligger ubenyttet hen.

Indenfor de seneste 14 dage er det desværre konstateret, at en del bookninger ikke benyttes til stor ærgrelse for de medlemmer som meget gerne vil ud at fiske, men ikke kan komme det, fordi et andet medlem ikke kan tage sig sammen til at afmelde den båd, vedkommende alligevel ikke vil benytte.

Aldrig har det været så nemt at booke og afmelde både, men alligevel sker det gang på gang. Undskyldningerne eller bortforklaringerne er sikkert mange. Formodentlig af samme antal, måske endda flere, end dem færdselspolitiet skal lægge øre til, når de napper en fartsynder.

Årets ord i 2020 var “samfundssind”. Lad foreningsordet i LF for 2021 være “foreningssind”  og gør det ved at afmelde de bookninger, du af den ene eller anden årsag desværre ikke kan benytte. Så kan en anden fiskekammerat få muligheden for at komme på søen.

Bestyrelsen skal nødigt anvende tiden på at optræde som politibetjente, fordi medlemmerne ikke kan administrere den frihed vores gode effektive bookingsystem giver. Kort sagt!  Vi har nu i næsten et år vist “samfundssind”, så kan vi vel også vise “foreningssind”. Det er trods alt helt gratis.

Med disse ord ønskes medlemmerne et rigtig godt nytår samt et stort knæk og bræk i 2021.

Det ser flot ud, når flåden ligger klar. Men når det er på grund af at bookningerne ikke benyttes, er det en helt anden sag.