Broen er nede!

Der er hverken tale om Knippels Bro, Lange Bro, Nørrebro eller Vesterbro, men vores bro ved Gyrstinge Sø.

Den svingende vandstand har de senere år været et problem på Gyrstinge Sø. I en del tilfælde med lav vandstand, har det krævet et temmelig stort skridtfor i bukserne for at komme ned i bådene, men det er der nu rådet bod på. 4 gode medlemmer har sænket brodækket, så det nu er muligt at komme ned i bådene på forsvarlig vis.

En søndag for nogle uger siden gennemførte overinspektøren, Steen Lyngsø, sammen med Brian og Dennis fra Gyrstinge Station og Jack fra Haraldsted Station en “brosænkning” på 75 centimeter, således at afstanden fra broen til bådene er blevet mere menneskelig, og gerne skulle passe de fleste medlemmer.

Tak til de 4 gutter for indsatsen.

Du kan læse mere om operationen i næste nummer af Tidende.

Der var højt op fra vandoverfladen inden brodækket blev sænket.
Resultatet blev en mere menneskelig afstand mellem brodæk og vandoverflade. Vi må måske så acceptere, at broen lejlighedsvis kan blive oversvømmet.