Det er ikke i orden!

Det er ikke ikke sådan man fortøjer en båd. Gudskelov er det kun et fåtal, som ikke kan forstå det. Det er det fåtal, vi skal have elimineret.

Forleden var jeg forbi LF stationen ved Buresø, i forbindelse med afleveringen af et anker. Fra toppen af skrænten, da jeg fik øje på bådene, kunne jeg straks se at der var noget galt. Den ene båd lå med stævnen på land. Da jeg kom ned på broen, ventede der mig noget af en overraskelse.

Båden var slet ikke fortøjet i stævnen, og kæden i bagenden af båden var blot viklet omkring broens stålben. Bådens stævn lå derved og vuggede fint på stenene ved bredden! Ikke nok med at båden ikke var fortøjet korrekt, så lå der også gammel fiskeline i bunden og syv tomme øldåser i stangkassen, som endda ikke var låst. Den anden båd på stationen lignede en pløjemark i bunden. Den var blevet forladt møgbeskidt og med bunden fyldt med jord.

Jeg må indrømme, jeg blev gal, men samtidig også ærgerlig over, at vores både var efterladt en i den forfatning, kun få uger efter at de var blevet klargjort med nye fortøjninger og lagt renvaskede i vandet.

Dette kan og skal på ingen måde accepteres!

Det er desværre ikke sjældent at se vores både og materiel, blive efterladt i en tilstand, som er langt fra acceptabel. Det er ikke i orden over for din fiskekammerat, som skal komme til en beskidt eller måske defekt båd, og det er slet ikke i orden overfor inspektøren/opsynsmanden på stationen, som påføres ekstra arbejde på grund af ligegyldighed over for vores både og materiel.

Når man melder sig ind i en forening som LF, så bliver man en del af et fællesskab. I et fællesskab, der hjælper vi ALLE hinanden med at passe på tingene, og vi har ALLE et ansvar for at holde både og materiel i en så god stand som muligt, til glæde for ALLE medlemmer.

Derfor forlader ALLE medlemmer både og materiel i rengjort tilstand og fortøjet korrekt.

Desværre ser vi flere og flere eksempler på ovenstående, så bestyrelsen har besluttet, at det skal have konsekvenser, for de medlemmer som ikke kan finde ud af, at behandle vores materiel på en ordentlig måde.

Bestyrelsen vil fremover, i hvert enkelt tilfælde vurdere, hvilken konsekvens handlingen skal have for det pågældende medlem.

SÅ HUSK: EFTERLAD BÅDEN RENGJORT OG FORTØJRET KORREKT

Overinspektøren

Det er næppe det lille dyr muldvarpen, som har været på spil her. Det en helt anden form for muldvarp, nemlig en person, som under dække af at være fiskekammerat, har sneget sig ind i LF.
Ifølge reglementet er det tilladt at medtage gæster i foreningens faciliteter. Medlemmer der ikke hjemmefra er lært at rydde op efter sig, kunne med fordel medbringe MOR, så de manglende færdigheder i oprydningens dyder kunne opfriskes.