DSF foreslår bedre skarvforvaltning – skriv under!

Danmarks Sportsfiskerforbund foreslår en bedre skarvforvaltning, således at sårbare fiskebestande beskyttes og ikke udryddes. Det er ikke målet at udrydde alle skarv, men skabe en naturlig balance mellem fiskebestande og skarven.

Mange steder i Danmark er fiskebestande under massivt pres fra mængden af skarv. Det er der ikke mange, der tænker over, når de går langs en å eller en sø. Hvad foregår der under overfladen?

Skal vi opnå en bedre forvaltning, så må vi lystfiskere stå sammen og råbe politikkerne op. Du kan give din støtte ved at skrive under til støtte for en mere fair forvaltning. Det kan du gøre på DSF hjemmeside. Det er nemt og du skal blot angive dit navn og mailadresse. Efterfølgende modtager du en mail, hvor du skal bekræfte din underskrift.  Du finder siden HER.I skrivende stund har over 7.000 allerede skrevet under.

På linket er en video med formanden, Torben Kaas, der også er medlem af LF, hvor han forklarer, hvorfor det er så vigtigt at skarvforvaltningen bliver bedre.

Det er denne fugl, som det drejer sig om. Spændende, omstridt og hadet. (Foto: Per Ekstrøm)