Fint fiskeri på Søndersø

På lørdag afholdes som bekendt den årlige geddekonkurrence på Søndersø. Desværre alle pladser er optaget, meddeler Werner Larsen, der som sædvanlig er tovholder på arrangementet.

Ved de seneste 2 konkurrencer har der været flotte gedder til indvejning, så der er al mulig grund til optimisme. Det kan tillige underbygges af, at både formanden og sekretæren 1. maj var en tur for søen. Om det var for at teste søen inden konkurrencen eller blot for at markere indgangen til fiskeåret 2021, melder historien intet om, men de gik ikke tomhændede i land.

Anders Vernersen fangede nemlig en gedde på 7,75 kg på 98 centimeter, mens Kristoffer Dalhoff fik en aborre på ikke mindre 1,700 kg på 48 centimeter. Begge fisk blev fanget på agn.  Et stort tillykke på begge.

“Gem et lille smil til det bli`r gråvejr”, sang Gustav Winkler for mange år siden. Måske er det Anders Vernersen gør her. Med så fin en gedde kunne smilet godt være lidt større.
Flot aborre på hele 1,700 kg. Det er ikke hverdagskost på nogen søer. Et lille smil anes dog. Tillykke til Kristoffer med fangsten.