Nedlæggelse af stationen ved Flodvig

Når sæsonen 2022 åbner d. 1. maj, har Lystfiskeriforeningens medlemmer desværre ikke længere adgang til stationen ved Flodevig ved Tystrup sø.
Næsbyholm Gods har valgt at opsige alle aftaler med de foreninger, som har både liggende på stedet.

Der ligger ingen dramatik bag beslutningen. Godset ønsker blot at reducere trafikken gennem deres område i skoven.

Vi kommer til at savne denne perle af en station. Specielt køreturen gennem skoven en tidlig sommer- eller efterårsmorgen var en oplevelse i sig selv. Den tog ofte meget længere tid, end den burde. Man måtte gøre flere stop undervejs, og betragte de mange rådyr og imponerende dåhjorte, som stod og lurede i skoven.

Medlemmerne kan heldigvis stadig fiske på Tystrup Sø, idet vi fortsat har 3 både liggende ved stationen i Vinstrup, på den modsatte side af søen, samt en båd ved Bavelse Sø.

Den smukke Tystrup Kirke set fra Flodvig. Det syn må vi desværre fremover undvære., med mindre vi sejler derover. Heldigvis kan vi stadig fiske fra Vinstrup.