Nu starter vintersæsonen!

I Lystfiskeriforeningen arbejder vi altid på at skaffe de bedste faciliteter for fiskeri som muligt.  I år har vi derfor opgraderet mulighederne for at fiske i årets kolde måneder – på vores såkaldte ”vintersøer”.

I denne vinter er der åbnet for fiskeri på Arresø med begge både. Bemærk dog,  at der ikke må sejles med motor syd for en linje over søen, som du kan læse mere om under facilitetsbeskrivelsen. Det bliver spændende, hvad vinterfiskeriet kan bringe til overfladen på Danmarks største sø.

På Gyrstinge Sø er det muligt at benytte 2 både, og på Bagsværd Sø kommer der en ekstra båd, så vi nu har 3 både på søen. Søen var ekstrem populær sidste vinter, så en ekstra båd vil sikkert blive benyttet flittigt.

I Holte lader vi, for at imødekomme et ønske fra flere medlemmer, båd nr. 5 med foreningsmotor blive i vandet. Det er et forsøg, som afhænger af hvordan medlemmerne tager mod dette, samt ikke mindst, hvor meget arbejde det giver inspektøren og opsynsmændene. Et forsøg de gæve gutter i Holte også synes vi skal afprøve.

Ellers er alle de sædvanlige vinterbåde i drift, så der burde være rigeligt med muligheder for de medlemmer, som gerne vil en tur på vandet.

Rigtig god fornøjelse i de kommende måneder ved vores dejlige fiskevande. Husk dog at vandet er koldt og vejret barskt, så brug den sunde fornuft og pas godt på jer selv og hinanden derude.

Bemærk at gedden fra 2022 er fredet i perioden 15. marts til 30. april. Fredningstider og mindstemål finder du her.

Overinspektøren

Ved Holte stationen er der 3 både åbne i vinterperioden. Blandt andet nr. 5 som har en fastmonteret motor.