Sæsonen starter på søndag – husk nu!

Det siges, at rigtige mænd ikke læser manualer – de græder!

Måske kunne det omformuleres til: “Rigtige lystfiskere læser ikke Lysfiskeriforeningens reglement – de græder!”

Det burde måske ikke være nødvendigt at nævne det, men 1. maj er en søndag. Rigtig mange har fri og valget står mellem Fælledparken og søen. Jeg har altid dog valgt søen, da oplevelserne her er betydeligt større end i Fælledparken.

Hvorfor så nævne, at 1. maj er en søndag? En nærmere granskning af reglementets stk. 28 giver forklaringen. På lør-, søn- og helligdage (men ikke på grundlovsdagen) kan foreningsbåde, som efter kl. 12 henligger i havnene, benyttes uden tegning, for så vidt der ikke i bådene er henlagt fiskegrejer eller andre private genstande, som viser, at bådene stadig er under benyttelse.

Kort sagt, så kan alle medlemmer efter kl. 12.00 tage en båd, hvis den ikke viser tegn at være benyttet. Også selv om den i bådtegningen står som tegnet. Men det sker selvfølgelig ikke. Vores bookingsystem udsender dagen forinden en “reminder”, så hvis man er forhindret i at benytte båden, så afmelder man i fællesskabets ånd bookningen, så en anden fiskekammerat får muligheden. Eller er det ønsketænkning?

Det giver også lejlighed til at minde om kvittering i rapportbogen. Du kan se her hvordan du udfylder rapportbogen.

Skulle du være så dygtig – og heldig at fange en stor og flot fisk, så uddeler LF også medaljer for store fangster. Hvordan du får anmeldt din fisk finder du HER.

Hvis du er i tvivl om noget, så finder du vores reglement HER. Det giver svar på næsten alle spørgsmål.

Til sidst ønskes alle en rigtig god og forhåbentlig fiskerig 1. maj, og ikke mindst et godt fiskeår. Nummer 136 i rækken.

Bådene ligger kun klar for at blive benyttet.