Den efterlyste båd er fundet

Den Rudkøbing 48 jolle der, for for små 3 uger, siden forsvandt fra havnen i Sørup er fundet i Nivå Havn. Nogle rigtig flinke mennesker fra havnen havde i en uges tid bemærket, at der lå en “herreløs” båd i havnen.  Man låste derfor båden fast og undersøgte, om den skulle været meldt savnet.

Her opdagede man, at LF havde efterlyst båden, hvorfor de kontaktede os.

I dag blev båden så afhentet af Bo Guldager og Henrik Vestergaard, som sørgede for at den kom tilbage til stationen i Sørup. Den har fået nogle knubs, da tyvene ikke havde behandlet den særlig skånsomt. Blandt andet havde de flået LF-nummeret af for at skjule deres handlinger. Båden skal naturligvis gennemgås for skader, inden den igen skal i drift.

Vi er selvfølgelig taknemmelige over, de flinke mennesker fra Nivå Havn reagerede på den “herreløse båd” og fandt frem til os. De var også behjælpelige med at få båden op fra havnen og op på traileren. Bo Guldager havde derfor medbragt en lille erkendtlighed som tak for den store hjælp.

Så løfter vi!
Så let kom den op på traileren.