Klargøringen er i fuld gang

April måned er en travl tid i Lystfiskeriforeningen. Det er måneden på året, hvor der arbejdes hårdt på stationerne for at få gjort bådene klar til 1. maj, hvor geddefredningen ophører.

Forberedelserne er i fuld gang, og der arbejdes hårdt på stationerne for at få bådene klar til det 135. fiskeår. Frivillige flittige hænder vasker, gnubber og maler, så bådene er klar til de fiskehungrende medlemmer, når kalenderbladet vendes til 1. maj.

Der er nu heller ikke noget så herligt, som at gå ombord i en båd, hvor man kan se den er gjort klar til sæsonen. Det tror jeg alle er enige i. For at andre, også efter 1. maj, skal få den oplevelse er det vigtigt, at man efter brug rengør båden. Det vil sige, fjerner sit affald og tørrer eventuelt fiskeblod af båden, således at næste medlem ikke skal starte med en hovedrengøring. Det kræver så lidt og betyder så meget.

Tak til de frivillige, der gør så meget for det store flertal.

En af vores gode gamle solide Ejvind-joller får her en ordentlig omgang med skrubben.
Bundtøjet skal også vedligeholdes, så holder det længere. Signe Boes svinger penslen med træolie.