Kort orientering om den ordinære generalforsamling

Den ordinære generalforsamling 2021

Så blev den ordinære generalforsamling for 2021 afholdt på Lindegården i Lyngby. Lempelser i coronarestriktionerne gjorde, at vi endelig kunne gennemføre generalforsamlingen. Dagen var velvalgt. Placeret midt mellem Danmarks sidste gruppekamp ved EM i fodbold og Sankt Hans aften. De traditionelle “gule ærter” måtte vi også i år undvære, men mon ikke en omgang “kærnemælkskoldskål”, årstiden taget i betragtning, havde været mere på sin plads. Vi håber på normale tider og “gule ærter”  i 2022.

En lille sluttet skare på omkring 30 personer, inklusive bestyrelsen, var mødt frem på Lindegården i går aftes. Bent F. Laursen blev valgt til dirigent.

Her er en kort orientering om de vigtigste beslutninger, som har betydning for medlemmerne. Et mere fyldigt referat vil senere fremgå af Lystfiskeri-Tidende .

Både formandens beretning og regnskabet blev godkendt.

Bestyrelsens forslag om ændringer i vedtægterne, forhøjelse af kontingentet og leje af bådpladser blev godkendt som foreslået.

Dagsorden og forslag kan ses her.

I en personsag om eksklusion af et medlem modtog bestyrelsen generalforsamlingens fulde opbakning.

På forslag fra bestyrelsen udnævnte generalforsamlingen Per Ekstrøm til æresmedlem.

Valgene gav følgende resultat:

BESTYRELSEN:
  • Formand: Anders Vernersen
  • Næstformand og kasserer: Bo Guldager
  • Sekretær: Kristoffer Dalhoff
  • Overinspektør: Steen Lyngsø
  • Bestyrelsesmedlem og redaktør af LF-Tidende: Signe Boes
  • Bestyrelsesmedlem: Pierre Lundby Jensen
  • Bestyrelsesmedlem: René Odér
  • Bestyrelsesmedlem: Niels Buch Jørgensen

Bestyrelsen har i henhold til vedtægterne konstitueret sig selv.

BESTYRELSESSUPPLEANTER:
  • Torben Carmes
  • Mikkel Weischelfeldt
  • Søren Græsborg
INTERNE REVISORER:
  • René Letvad
  • Per Ekstrøm

Bestyrelsens forslag om ændring af vedtægterne blev vedtaget. Det betyder blandt andet, at bestyrelsen kan lukke for optagelse af flere medlemmer, hvis den vurderer at presset på foreningens faciliteter bliver for stort.

Atter i år var Lindegården rammen om LF´s generalforsamling. Den tager sig endnu smukkere ud efter renoveringen og i midsommersolens lys.