Bådbookingen

Kære brave LF’ere

Vi glæder os alle til sæsonstarten!

Der er bestyrelsesmøde idag 26. april, hvor vi forventer at have overblik over hvilke både og stationer der er klar til premiere dagen 1. maj.

LF flåden er på ca. 80 både så vi skal være sikre på at vi får lavet åbningen rigtigt.

Bådbookingen forventes åbnet 27. april.

I mellemtiden kan du gøre dig bekendt med vores nye regler for håndtering af benzin.

I det nye fiskeår skal du være opmærksom på, at der er indført nye regler omkring benzintanke på de stationer, hvor der er en fastmonteret foreningsmotor på båden. Af hensyn til miljøet er det ikke længere tilladt at hælde overskydende benzin fra tanken tilbage på din egen dunk. Tidligere har dette kun været en henstilling, men det bliver nu en del af vores reglement.

Så fremover skal du lade den overskydende “sjat” blive i tanken. Hvis du ikke vil fylde tanken helt op, kan du jo medbringe din dunk på turen, og løbende fylde på, mens du sejler, hvis du ikke vil efterlade noget benzin til den næste. Set over en periode, så både får og giver du, så det går nok lige op. Det vigtigste af alt er, at sparer vi miljøet for spild af benzin, hvor det helst ikke skal være.

Et andet krav er, at der kun må anvendes frisk benzin. Gammel benzin giver en ustabil drift og kan i værste fald beskadige motorerne.

thumbnail of Regler for håndtering af benzin i Lystfiskeriforeningen

p.b.v